Dlaczego każdy z nas widzi słonia inaczej, jak ważna jest dobra komunikacja w firmie, dlaczego audyt daje odpowiedź na pytania, które nie padły i czy planowanie finansów lepiej mieć w głowie, czy na papierze — między innymi na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy spotkania w ramach Uczelnianego Kubka Biznesu, który zorganizował Wydział Nauk Technicznych i Ekonomicznych PANS we współpracy z Fundacją Kubek Biznesu. Moderatorem spotkania był dr. inż. Aleksander Kasprzyk — pełnomocnik Rektora ds. promocji i współpracy międzyinstytucjonalnej.
Dyskusja podczas spotkania skupiała się wokół kwestii związanych z audytem w firmie i jego znaczeniu dla poprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także kwestiach sprawnego planowania finansowego — co zreferowali Leszek Maksoń — prezes Fundacji Kubek Biznesu i Tomasz Maksoń - wiceprezes Kubka Biznesu. Uczestnicy znacznie więcej czasu poświęcili dyskusji na trzeci z zaproponowanych tematów, dotyczący różnorodności zespołowej jako fundamentu innowacji i sukcesu — który zreferowała Dorota Herdzik, właścicielka DH Consulting ze Stalowej Woli.
Poruszano kwestie różnic pomiędzy pokoleniami, nie tylko wiekowych, lecz także kulturowych czy tych wynikających ze sposobu komunikacji. Ciekawym przykładem pozornie nieistotnego błędu w komunikacji były warsztaty, podczas których uczestnicy mieli za zadanie między innymi narysować słonia na kartce.
Na podstawie tylko tego przykładu wykazano, jak istotna jest dobra komunikacja w różnorodnym zespole. Każdy z uczestników wykonał zadanie, jednak obrazki mocno różniły się od siebie. Dlaczego? Otóż nie określono, jaki to ma być słoń. Zlecający nie określił go w swoim zleceniu, natomiast wykonujący czynność nie dopytali, jaki ma być efekt — czyli jaki to ma być słoń.
Serdecznie dziękujemy prelegentom za przeprowadzenie części teoretycznej oraz warsztatowej. Dziękujemy także uczestnikom spotkania i zapraszamy na kolejne edycje Kubka Biznesu w naszej Akademii.